Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.08.2009 13:47 - Мадона – машината за пари! (по повод на един концерт)
Автор: sacura Категория: Изкуство   
Прочетен: 1067 Коментари: 1 Гласове:
1

Последна промяна: 01.09.2009 12:12


 

  1. Шоу-бизнесът не е изкуство, а ентъртеймънт с консумация. Не бях на концерта. Минах покрай стадиона, колкото да видя следите от консумацията: бутилки, хартии... Изобщо купищата боклуци. То май вече няма изкуство, а само ентъртеймънт, тоест забавление, с консумация. Хапваш пуканки и пиеш Кока-Кола докато гледаш (кино, мач, концерт - няма разлика). Това е шоу-бизнесът днес - индустрия, фабрика за пари, машина за забавление придружено с консумация (май думата "забавление" идва от "забавям развитието" на някого). Изкуството е мъртво отдавна, или пък е набутано някъде по ъглите. В големите пространства плуват акулите на Холивуд, рекламата и шоу-бизнеса.
  2. Минавайки покрай стадиона все пак чух музиката и видях, че зрителите си правят "мексиканска вълна", все едно са на мач. Не ходя по концерти, организирани от рекламни машини за пари. Защото Мадона е именно това – продукт на фабриката за пари и самата тя е фабрика за пари, а не артист. Тези фабрики произвеждат продукти в опаковки на изкуството, но всъщност отвътре има полу-фабрика-ти. Важна е цената на продукта и рекламата, защото от нея се формира печалбата. А печалбата е най-важна. Защото парите са единствената реалност (нали са в основата на капитализма според Макс Вебер). “Материалното момиче” е типичен пример. Започва кариерата си като се снима разголена – на границата на порнографията. Не че имам нещо против голотата. Напротив! Ценя я като естетика и я практикувам като поведение (например на плажа). Но ако голотата е за продан – тогава ставам резервиран. Направо ме обземат съмнения в човека. Да си показваш тялото за пари е почти като да го продаваш за ползване. Това различава любовта и еротиката (правят се безплатно) от меркантилната порнография и проституцията. Не е само въпрос на стил и мярка, а и на цели и средства. То май всички звезди от типа "Холивуд" правят така: в началото на кариерата си със зъби и нокти се опитват да забогатеят, а като станат милионери изведнъж ги обхваща влечение към "духовното" - будизъм, кабала, йога, - но не се отказват от парите си, а продължават да ги печелят в още по-големи количества... (Трансформацията им е като в онзи виц: Какво е звезда от шоу бизнеса? - Човек, който дава мило и драго да стане известен и всички да го познават, а после се крие от хората зад тъмни очила и се оплаква от интереса на медиите.) Момичето, което на 25 обичаше диаманти – сега на 50 се е "превърнала" в "духовна личност", потънала в мистическата Кабала. (За тези, които не знаят – кабала е учение в рамките на еврейската традиция. Напомням, евреите са тези, дето са разпънали Христос като лъжепророк.) Предизвикателствата срещу християнските символи трябва да се четат в този контекст. (Не че съм вярващ християнин, но съм толерантен човек. Истината ми е по-скъпа от Платон, макар че той ми е приятел, и то голям.). Така че нищо от Дева Мария няма у Мадона. Тя е обратното на християнската Мадона. Самото й име е достатъчна подигравка с религията. Божията майка е символ на жена, преживяла мъките и страданията на собствения си син. Доколкото знам г-жа Чиконе няма проблеми с децата (две нейни и две осиновени), като изключим делата с Гай Ричи за права над сина им. В края на 80-те тя се правеше на каеща се грешница в един хит, но и образът на Мария Магдалена не й е по мярка. Изобщо нищо християнско няма в нея. Ако се питате: ЗАЩО тогава си играе с християнските символи?, ще ви кажа: заради скандала и провокацията. Нали скандалът и сексът продават най-успешно. Тя ползва и двете за реклама. Друго си е да изнесеш концерт на 15 август в Полша - в деня на успение (смърт) на Дева Мария, истинската Мадона. Самият шум около подигравката си е безплатна реклама. (Само не разбрах дали са платили на католическата църква в Полша за този "безплатен" пиар...)))
  3. Още малко за религията, парите и имиджа. Г-жа Чиконе е взела за псевдоним името на дева Мария, Мадоната, майката на Исус. Скоро обаче тя, под въздействие на кабалата, прибави към него и името Естир. Това на евр. означава "звезда" (ама как й отива само!). Царица Естир е смятана за героиня от еврейския народ, защото го е спасила от унищожение по време на вавилонския плен. Ще кажете: абсурдно и нелогично - хем Мадона, хем Естир... Не, просто въпрос на имидж. Нали точно това е в основата на рекламата. Не какъв си, а за какъв се представяш, каква роля играеш. Защото важни са продажбите... (и евреите, защото имат пари и голямо лоби в шоубизнеса.) Така Мадона първо беше пънкарка, после "материалистка", после каеща се грешница, после секс-модел, после лесбийка, после модел на ВОГ, после развратна содо-мазо, после имитираше М.Монро, после се изживяваше като Евита, после се татуира, после се увлече по индуизма (това май сте го забравили, а?!), после се правеше на примерна съпруга на Гай Ричи, после стана "еврейка" увлечена по кабалата, сега май е на диско-вълна, ако съдим по музиката й... Не знам какво следва, но ще го видим. Със сигурност ще "пее" до възрастта на Лили Иванова. За някои хора обаче тя явно е идол. (Само да напомня че "идол" е камък или друг обект, на който хората се кланяли като на божество.) Идолопоклоничеството не говори добре за интелектуалното ниво на идолопоклоника. Човек трябва да гледа нещата, но да вижда и това зад тях, защото то е по-важно. Да виждаш само идолите е вид късогледство. 
  4. Концерт на стадион. Това ми напомня за римските зрелища. Всичко се е представяло на стадионите: гладиаторски борби, цирк, надбягване с колесници, театър, спорт, политика, лъвове се хранят с пленници и християни… Всичко за тълпата. Хляб и зрелища – основният девиз на съвременната масова или поп-култура. (Пак напомням, “поп” – идва от популярна, тоест “за народа”, за тълпата, а не за някакъв елит или за някакви прослойки. Няма нищо общо поповете, които протестират срещу Мадона, но са потънали в грехове от рода на педофилия и хомосексуализъм.) И колкото повече зрелище, толкова по-малко култура. Колкото повече ефекти, по-малко се забелязва изкуството. Колкото повече хора има на едно място, толкова повече енергия, шум, еуфория и …пари. В тази какафония човек не може да чуе дали човекът пее добре или просто задоволително. Защото Мадона е певица със средни гласови качества, но с много акробатична енергия. Идеална е за някой цирк.
  5. Накрая малко аритметика. Според пиарите на Мадона, на концертите й ходят средно по 60 000 души. (Този в католическа Полша е имал 80 000 зрители). Средната цена на билета у нас е 120 лв. При 50 000 на стадиона в София това прави 6 милиона лв. или 4 млн. долара. Дори половината да са чиста печалба - циркът си струва, нали?! Някои хора се правят на шутове и за по-малко. Единственият отменен концерт в това турне е бил в Любляна. Според пиарите на Мадона причината били "логистични затруднения", а не слабият интерес. Според местни източници обаче били продадени само 7 000 билета. Любопитно е, че през 1997 г. Майкъл Джексън също е отменил свой концерт в словенската столица заради слаби продажби на билетите. Как да не ги обичаш тези словенци?!?!?! Ако беше жив Пушкин, направо щеше да напише: "Я люблю тебя Любляна ..."  - )))))


Тагове:   концерт,   музика,   Мадона,


Гласувай:
1



1. анонимен - разгеле че не си странстващ медиум
31.08.2009 14:34
а Мадона е проста кучка с голям късмет че има по-тъпи и от нея
травеститна курва достигаща върхове в аеробиката
никъв глас
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: sacura
Категория: Изкуство
Прочетен: 59037
Постинги: 16
Коментари: 24
Гласове: 55
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031