Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.03.2010 13:04 - БНТ и поредната SMS-пародия
Автор: sacura Категория: Изкуство   
Прочетен: 1154 Коментари: 2 Гласове:
1

Последна промяна: 11.03.2010 16:55


Завърши кампанията по БНТ - „Българските събития на ХХ век”. В продължение на три месеца Канал 1 и Сателитния канал изхабиха много часове телевизионно време за една безсмислена дейност със съмнителна цел. Официалното това беше опит за вглеждане на българския народ в себе си, в собствената си история и национални постижения. Неофициално - май поредната далавера.

Прочетете регламента и ще видите колко нелепо е направена тази класация. Резултатите от снощи пък доказват, че никой не се интересува от подобни глупости. Защото идеята може и да е добра, но ОСЪЩЕСТВЕНА по този "английски начин" е напълно ялова. "Английски" защото всеки знае, че това е едно изкопирано предаване от ВВС, за което сме платили лиценз. Така и не разбрах колко пари сме се изръсили ние, данъкоплатците, за да купим този регламент и авторските права от ВВС. Обаче ми е ясно, че това са пари хвърлени на вятъра. БНТ кани експерти за да оценяват и коментират номинациите. Можеха да ги поканят предварително, преди да купят тази дивотия, и да ги помолят да си дадат мнението ДАЛИ СИ СТРУВА ДА СЕ ПРАВИ ПОДОБНА КЛАСАЦИЯ ПО ТОЗИ НАЧИН? Снощи Петър Берон го каза директно и пряко в ефир: "Щом в една класация за личност Лейди Диана е преди Шекспир и Нютон значи тя е сбъркана поначало". Това значи, че самият регламент и КРИТЕРИИТЕ за номиниране не са наред. Това си пролича още във ВЕЛИКИТЕ БЪЛГАРИ и НАЙ-ВЕЛИКИЯ РОМАН ...

Нима в България няма десетина умни човека, които сами да измислят (след обсъждане като снощното) едно БЪЛГАРСКО предаване с НОРМАЛЕН регламент и ИНТЕЛИГЕНТНИ правила. Ако пък телевизията наистина искаше да образова хората за разни исторически събития, можеше просто да използва изхабеното време и пари за да направи образователни предавания за атентата 1925 година, за Одрин 1913, за Яворов, за Смирненски, за списание Златорог, за Майстора, за Дойран и т.н. Един час с подходящи събеседници и филмови кадри щяха да свършат повече работа. Например "Памет българска" на Божидар Димитров (което е само 1 час) е доста по-интересно и информативно от тази измислена кампания с гласуване. При това предаванията бяха по час и половина. Въртяха се по 10-20 пъти едни и същи кратки клипчета с филтрирана информация, които повече приличат на реклами. Сякаш ще продаваме събития в търговската мрежа. Ама то всъщнот това беше и духът на кампанията. ТЯ ИМАШЕ ТЪРГОВСКИ ВИД. Като всеки продукт на пазарната телевизия: "Ето ви тука една рекламна опаковка, а сега вие пуснете по един СМС и ни пратете вашите пари. Какво е съдържанието вътре е маловажно. Важно е да върви алъш-вериша". 

image
КОГА НАЙ-СЕТНЕ ЩЕ СПРЕ ТАЗИ ТЪРГОВИЙКА ПО МЕДИИТЕ? Ако се избира поп-фолк или победител в Биг Брадър - това мога да го преглътна. Но когато става дума за БЪЛГАРСКИТЕ (т.е. НАЦИОНАЛНИ) СЪБИТИЯ и ЛИЧНОСТИ - това ми се вижда проява на лош вкус и нечисти намерения. Всъщност не зная колко са спечелили продуцентите и организаторите като разбрах, че в нелепото гласуване участват само около 30-40 000 души. (Което между другото не се обявява официално - дават се само процентите за отделните класирани събития. ЗАЩО ЛИ!?) Разбира се телевизията печели и от рекламите в предаването, но зрителският интерес е показателен. Той е 15 пъти по-малък от най-малкия вот за най-неуспешния БигБрадър. Цифрата 30 000,  чушкопекът, Димитровград и остъкленият балкон показват колко нелеп и абсурден е подобен конкурс. Затова пък водещият Георги Тенев и неговата прическа :-) пасваха много точно на тази абсурдна ситуация. Явно БНТ няма да изостане от частните телевизии и ще върти едни и същи водещи във всички предавания до пълно им изхабяване в стремежа да се изстискат максимално много пари от всяка идея. Като Ники Кънчев, който води всичко наред в НОВА Тв.

За първи път изгледах цялото предаване (тоест финалното предаване) - заради професорите, които не си поплюваха да критикуват самата му същност. Особено ми хареса реакцията на водещия - той изпадна в небрано лозе. ((( Другите предавания просто не можех да издържа заради тяхната скучност и тъпота. Особено ме дразнеше правилото да се говори по 30 секунди. Тъкмо човек започне да казва нещо и да влиза в дълбочина и водещия го прекъсне, защото така е по английски регламент - трябва да се говори УДАРНО като в ЯРОСТЕН спор за да се надъхат зрителите - иначе няма да се навият да гласуват!!!)))  ... Любопитен съм и какъв е бил рейтънга на тази кампания, ОБАЧЕ в България никой не публикува безплатно рейтинг за гледаемостта на предаванията и телевизиите. И не защото рейтингът определя цените на рекламите, а защото  веднага ще лъсне истината за българския ефир! 


Тагове:   SMS,   телевизия,   бнт,


Гласувай:
1



1. анонимен - ууууууууу
10.03.2010 13:25
и пак ууууууууу
цитирай
2. sacura - до анонимен
10.03.2010 15:20
Какво значи това: "и пак ууууууууу" ?!
Трудно ми е да разбера какво се крие зад тази реакция.
Дай нещо с повече думи!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: sacura
Категория: Изкуство
Прочетен: 59117
Постинги: 16
Коментари: 24
Гласове: 55
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930