Постинг
10.03.2010 13:04 -
БНТ и поредната SMS-пародия
Автор: sacura
Категория: Изкуство
Прочетен: 1154 Коментари: 2 Гласове:
Последна промяна: 11.03.2010 16:55
Прочетен: 1154 Коментари: 2 Гласове:
1
Последна промяна: 11.03.2010 16:55
Завърши кампанията по БНТ - „Българските събития на ХХ век”. В продължение на три месеца Канал 1 и Сателитния канал изхабиха много часове телевизионно време за една безсмислена дейност със съмнителна цел. Официалното това беше опит за вглеждане на българския народ в себе си, в собствената си история и национални постижения. Неофициално - май поредната далавера.
Прочетете регламента и ще видите колко нелепо е направена тази класация. Резултатите от снощи пък доказват, че никой не се интересува от подобни глупости. Защото идеята може и да е добра, но ОСЪЩЕСТВЕНА по този "английски начин" е напълно ялова. "Английски" защото всеки знае, че това е едно изкопирано предаване от ВВС, за което сме платили лиценз. Така и не разбрах колко пари сме се изръсили ние, данъкоплатците, за да купим този регламент и авторските права от ВВС. Обаче ми е ясно, че това са пари хвърлени на вятъра. БНТ кани експерти за да оценяват и коментират номинациите. Можеха да ги поканят предварително, преди да купят тази дивотия, и да ги помолят да си дадат мнението ДАЛИ СИ СТРУВА ДА СЕ ПРАВИ ПОДОБНА КЛАСАЦИЯ ПО ТОЗИ НАЧИН? Снощи Петър Берон го каза директно и пряко в ефир: "Щом в една класация за личност Лейди Диана е преди Шекспир и Нютон значи тя е сбъркана поначало". Това значи, че самият регламент и КРИТЕРИИТЕ за номиниране не са наред. Това си пролича още във ВЕЛИКИТЕ БЪЛГАРИ и НАЙ-ВЕЛИКИЯ РОМАН ...
Нима в България няма десетина умни човека, които сами да измислят (след обсъждане като снощното) едно БЪЛГАРСКО предаване с НОРМАЛЕН регламент и ИНТЕЛИГЕНТНИ правила. Ако пък телевизията наистина искаше да образова хората за разни исторически събития, можеше просто да използва изхабеното време и пари за да направи образователни предавания за атентата 1925 година, за Одрин 1913, за Яворов, за Смирненски, за списание Златорог, за Майстора, за Дойран и т.н. Един час с подходящи събеседници и филмови кадри щяха да свършат повече работа. Например "Памет българска" на Божидар Димитров (което е само 1 час) е доста по-интересно и информативно от тази измислена кампания с гласуване. При това предаванията бяха по час и половина. Въртяха се по 10-20 пъти едни и същи кратки клипчета с филтрирана информация, които повече приличат на реклами. Сякаш ще продаваме събития в търговската мрежа. Ама то всъщнот това беше и духът на кампанията. ТЯ ИМАШЕ ТЪРГОВСКИ ВИД. Като всеки продукт на пазарната телевизия: "Ето ви тука една рекламна опаковка, а сега вие пуснете по един СМС и ни пратете вашите пари. Какво е съдържанието вътре е маловажно. Важно е да върви алъш-вериша".
КОГА НАЙ-СЕТНЕ ЩЕ СПРЕ ТАЗИ ТЪРГОВИЙКА ПО МЕДИИТЕ? Ако се избира поп-фолк или победител в Биг Брадър - това мога да го преглътна. Но когато става дума за БЪЛГАРСКИТЕ (т.е. НАЦИОНАЛНИ) СЪБИТИЯ и ЛИЧНОСТИ - това ми се вижда проява на лош вкус и нечисти намерения. Всъщност не зная колко са спечелили продуцентите и организаторите като разбрах, че в нелепото гласуване участват само около 30-40 000 души. (Което между другото не се обявява официално - дават се само процентите за отделните класирани събития. ЗАЩО ЛИ!?) Разбира се телевизията печели и от рекламите в предаването, но зрителският интерес е показателен. Той е 15 пъти по-малък от най-малкия вот за най-неуспешния БигБрадър. Цифрата 30 000, чушкопекът, Димитровград и остъкленият балкон показват колко нелеп и абсурден е подобен конкурс. Затова пък водещият Георги Тенев и неговата прическа :-) пасваха много точно на тази абсурдна ситуация. Явно БНТ няма да изостане от частните телевизии и ще върти едни и същи водещи във всички предавания до пълно им изхабяване в стремежа да се изстискат максимално много пари от всяка идея. Като Ники Кънчев, който води всичко наред в НОВА Тв.
За първи път изгледах цялото предаване (тоест финалното предаване) - заради професорите, които не си поплюваха да критикуват самата му същност. Особено ми хареса реакцията на водещия - той изпадна в небрано лозе. ((( Другите предавания просто не можех да издържа заради тяхната скучност и тъпота. Особено ме дразнеше правилото да се говори по 30 секунди. Тъкмо човек започне да казва нещо и да влиза в дълбочина и водещия го прекъсне, защото така е по английски регламент - трябва да се говори УДАРНО като в ЯРОСТЕН спор за да се надъхат зрителите - иначе няма да се навият да гласуват!!!))) ... Любопитен съм и какъв е бил рейтънга на тази кампания, ОБАЧЕ в България никой не публикува безплатно рейтинг за гледаемостта на предаванията и телевизиите. И не защото рейтингът определя цените на рекламите, а защото веднага ще лъсне истината за българския ефир!
Прочетете регламента и ще видите колко нелепо е направена тази класация. Резултатите от снощи пък доказват, че никой не се интересува от подобни глупости. Защото идеята може и да е добра, но ОСЪЩЕСТВЕНА по този "английски начин" е напълно ялова. "Английски" защото всеки знае, че това е едно изкопирано предаване от ВВС, за което сме платили лиценз. Така и не разбрах колко пари сме се изръсили ние, данъкоплатците, за да купим този регламент и авторските права от ВВС. Обаче ми е ясно, че това са пари хвърлени на вятъра. БНТ кани експерти за да оценяват и коментират номинациите. Можеха да ги поканят предварително, преди да купят тази дивотия, и да ги помолят да си дадат мнението ДАЛИ СИ СТРУВА ДА СЕ ПРАВИ ПОДОБНА КЛАСАЦИЯ ПО ТОЗИ НАЧИН? Снощи Петър Берон го каза директно и пряко в ефир: "Щом в една класация за личност Лейди Диана е преди Шекспир и Нютон значи тя е сбъркана поначало". Това значи, че самият регламент и КРИТЕРИИТЕ за номиниране не са наред. Това си пролича още във ВЕЛИКИТЕ БЪЛГАРИ и НАЙ-ВЕЛИКИЯ РОМАН ...
Нима в България няма десетина умни човека, които сами да измислят (след обсъждане като снощното) едно БЪЛГАРСКО предаване с НОРМАЛЕН регламент и ИНТЕЛИГЕНТНИ правила. Ако пък телевизията наистина искаше да образова хората за разни исторически събития, можеше просто да използва изхабеното време и пари за да направи образователни предавания за атентата 1925 година, за Одрин 1913, за Яворов, за Смирненски, за списание Златорог, за Майстора, за Дойран и т.н. Един час с подходящи събеседници и филмови кадри щяха да свършат повече работа. Например "Памет българска" на Божидар Димитров (което е само 1 час) е доста по-интересно и информативно от тази измислена кампания с гласуване. При това предаванията бяха по час и половина. Въртяха се по 10-20 пъти едни и същи кратки клипчета с филтрирана информация, които повече приличат на реклами. Сякаш ще продаваме събития в търговската мрежа. Ама то всъщнот това беше и духът на кампанията. ТЯ ИМАШЕ ТЪРГОВСКИ ВИД. Като всеки продукт на пазарната телевизия: "Ето ви тука една рекламна опаковка, а сега вие пуснете по един СМС и ни пратете вашите пари. Какво е съдържанието вътре е маловажно. Важно е да върви алъш-вериша".
КОГА НАЙ-СЕТНЕ ЩЕ СПРЕ ТАЗИ ТЪРГОВИЙКА ПО МЕДИИТЕ? Ако се избира поп-фолк или победител в Биг Брадър - това мога да го преглътна. Но когато става дума за БЪЛГАРСКИТЕ (т.е. НАЦИОНАЛНИ) СЪБИТИЯ и ЛИЧНОСТИ - това ми се вижда проява на лош вкус и нечисти намерения. Всъщност не зная колко са спечелили продуцентите и организаторите като разбрах, че в нелепото гласуване участват само около 30-40 000 души. (Което между другото не се обявява официално - дават се само процентите за отделните класирани събития. ЗАЩО ЛИ!?) Разбира се телевизията печели и от рекламите в предаването, но зрителският интерес е показателен. Той е 15 пъти по-малък от най-малкия вот за най-неуспешния БигБрадър. Цифрата 30 000, чушкопекът, Димитровград и остъкленият балкон показват колко нелеп и абсурден е подобен конкурс. Затова пък водещият Георги Тенев и неговата прическа :-) пасваха много точно на тази абсурдна ситуация. Явно БНТ няма да изостане от частните телевизии и ще върти едни и същи водещи във всички предавания до пълно им изхабяване в стремежа да се изстискат максимално много пари от всяка идея. Като Ники Кънчев, който води всичко наред в НОВА Тв.
За първи път изгледах цялото предаване (тоест финалното предаване) - заради професорите, които не си поплюваха да критикуват самата му същност. Особено ми хареса реакцията на водещия - той изпадна в небрано лозе. ((( Другите предавания просто не можех да издържа заради тяхната скучност и тъпота. Особено ме дразнеше правилото да се говори по 30 секунди. Тъкмо човек започне да казва нещо и да влиза в дълбочина и водещия го прекъсне, защото така е по английски регламент - трябва да се говори УДАРНО като в ЯРОСТЕН спор за да се надъхат зрителите - иначе няма да се навият да гласуват!!!))) ... Любопитен съм и какъв е бил рейтънга на тази кампания, ОБАЧЕ в България никой не публикува безплатно рейтинг за гледаемостта на предаванията и телевизиите. И не защото рейтингът определя цените на рекламите, а защото веднага ще лъсне истината за българския ефир!
Следващ постинг
Предишен постинг